Boş

Toplam: 0,00 ₺

Fizik

Beşinci Temel Kuvvetin Ayak Sesleri

Geçtiğimiz yıl içerisinde bilim dünyasında yeni bir temel kuvvet tartışmasına sebep olan bir deney gerçekleşti. Californiya Üniversitesi Irvine’da Profesör Feng ve grubu 2016 ortalarında Macaristan Bilimler Akademisi’nin nükleer fizikçileri tarafından yapılan bir çalışmayla karşılaştılar (4). Macar fizikçiler tarafından yapılan çalışmada evrenin %85’ini oluşturan karanlık maddenin kuvvet taşıyıcısı olan “Karanlık Foton” denilen bir parçacık tespit edilmeye çalışılırken doğadaki mümkün beşinci kuvvetin taşıyıcısı olabilecek bir parçacık keşfedildi.

Einstein'ın 100 yıl sonra kanıtlanan Yerçekimsel Dalgaların Varlığı Teorisi Ne Anlama Geliyor?

KÜTLE ÇEKIM DALGALARI

Bugün yapılan açıklama neden önemlidir?
 1. Einstein'ın teorisinin doğruluğu iki kara deliğin birbirlerine yaklaşarak birleşmelerinin doğru olarak tahmin edilmesiyle bir kez daha gösterilmiştir.
2. Einstein'ın tahmin ettiği ama daha önce gözlenmesi mümkün olmayan kütle çekim dalgaları ilk defa gözlemlenmiştir.

ÖLÜM ÜZERİNE BİR YORUM

Ne kadar tanıyoruz ölümü? Üstüne düşünmekten çoğunlukla kaçındığımız için ölüm, acı verici, üstü örtülen bir bilinemez olarak duruyor hayatımızda. Çoğumuz kendi inanç düzenlerimize göre yorumluyoruz ölümü.

Yokluktan gelip ölü olana doğru giden bir zaman yolculuğumuz var. Yokluktan gelip yokluğa gidiyoruz savı, bu yorum açısından doğru değildir. Yokluktan gelip ölü oluyoruz. Arada yaşıyoruz. Öldüğümüzde yok olmuyoruz. Ölü yok değildir. Cesettir. Belli bir süre içinde fiziksel ve kimyasal değişikliğe uğrayacaktır.

TESLA'NIN HAVACILIK DEHASI

Geçtiğimiz yüzyılın en büyük dehalarından birisi olan Nikola Tesla’nın tasarladığı hava aracınınbir uzay yolculuğuna uygun olmadığı oldukça açık. Yine de Tesla’nın ortaya koyduğu tasarımdan daha ziyade bütün hayatı boyunca ortaya koyduklarının da insanoğlunun bilimsel birikimine ciddi bir katkı yaptığı ve ölümünün üzerinden 70 yıldan fazla bir süre geçmesine rağmen bilim insanlarının önündeki en büyük örneklerden birisi olduğu gayet rahatlıkla söylenebilir.

NAZİLERİN IRKÇI "BİLİMİ" ARİ FİZİK

Ari, Nordik ya da Alman fiziği... İktidara gelmeden önce Nazilerin çevresinde kümelenen ve adım adım bu hareketin militanı haline gelen, Nazilerin iktidarından sonra sorumlu mevkilere yerleşip Alman fiziğinin yıldızlarına karşı mücadele veren kesimin savunduğu akım... Başlarında Lenard ve Stark'ın bulunduğu Ari fizikçiler bilimde kanı, ırkı ve kültürü belirleyici olarak gördüler. Onlar için Yahudi bir fizikçinin başarısı(tamamen Yahudi olmayanları kastediyorlar) damarlarındaki Ari kandan ileri geliyordu. Nesnellik diye bir gerçeklik onlar için söz konusu değildi.

OKTAY SİNANOĞLU ÖZEL DOSYASI ...

2005 Dünya Fizik Yılı’nda dergimizin kasım sayısının “Çağdaş Türk Fizikçileri” dosyası için değerli hocamız Prof. Dr. Bekir Karaoğlu sunuş yazısında; Oktay Sinanoğlu, Cahit Arf, Feza Gürsey, Hüseyin Cavid Erginsoy, Asım Barut ve diğerlerini “Altın Çağın Bilim Adamları” şeklinde nitelemişti. Ben bu insanları daha çarpıcı tanımlamak için “Türk Süper Yıldızları” tabirini kullanıyorum. İşte bu yıldızlardan Oktay Sinanoğlu 19 Nisan 2015 tarihinde aramızdan ayrıldı. “Âlimin ölümü âlemin ölümü gibidir.” ifadesine uygun bir şekilde belirtirsek, koca bir âlem göçtü gitti.

JOHN F. NASH, OYUNLAR KURAMI VE NEOKLASİK İKTİSAT

Neoklasik iktisat kendiliğindenliği kutsar. Yeni bir iktisadi-toplumsal kurum önerisiyle karşılaştığında, “eğer gerekli ya da yararlı olsaydı, o kurum zaten kendiliğinden oluşurdu” tepkisini verir. Kapitalist üretim ilişkileri, bir önceki sistemin bağrında kendiliğinden oluşmuş son üretim ilişkileri türüdür. Sosyalist üretim ilişkileri, kapitalizmin bağrında kendiliğinden oluşmaz. Sosyalizm, her aşamasında üretim ilişkileri, toplumsal kurum ve mekanizmalarıyla tasarımlanması gereken bir sistemdir.

RSS - Fizik beslemesine abone olun.